Net als 100 jaar geleden, zijn ook de jaren twintig van de 21ste eeuw op z’n zachtst gezegd nogal ‘roaring’ van start gegaan. Het vraagt om flink wat (versnelde) wendbaarheid. Bij onze opdrachtgevers en bij ons. Daarom is wendbaarheid ons thema van 2021. Zowel op zakelijk vlak als in onze communicatie. We trappen af met een blog waarin we wendbaarheid verbinden met veerkracht, verandering en verbinding.
Al een (Q/K)Ommetje gedaan vandaag?
Heb jij ‘m al op je telefoon: het ‘Ommetje’? Dan ben je zeker niet de enige, want al zo’n 800.000 mensen downloadden de app. Nederland is dus lekker aan de wandel, met of zonder collega’s. Goed voor lichaam en geest. En zeker iets om in te blijven investeren als organisatie. Wij zien daarbij een belangrijke rol voor HR.
We helpen organisaties en medewerker regelmatig om (nog) wendbaarder te worden. Maar hoe zit het eigenlijk met onze eigen wendbaarheid? Het BBKwadraat kernteam doet de komende nieuwsbrieven een boekje open.
Wanneer werd je wendbaarheid het meest op de proef gesteld?
Toen ik 21 was en het roer omgooide. Ik stopte met werken, ging studeren en zat een zomerlang met mijn neus in de boeken.
Hoe train je jouw wendbaarheid?
Door open-minded en nieuwsgierig te zijn, in combinatie met zelfreflectie. Binnen en buiten het werk. Elke dag weer.
Waarin ben je allesbehalve wendbaar
Mijn overtuiging dat HR echt wat toevoegt door verdieping in zowel organisatie als medewerkers, verbonden aan concrete resultaten. En dat ieder MT moet durven luisteren naar medewerkers.
Je laatste grote wending
BBKwadraat omturnen naar een organisatie met een kleine kern en flexibele schil. En ook niet onbelangrijk: gezonder en sportiever gaan leven.
Vandaag nog wendbaar geweest?
Jazeker! Door m’n comfortzone te verlaten en een aantal uur aan een ‘blauw’ project te werken.
Een lang verhaal lean
We worstelden er al een tijdje mee: de ‘Wie-we-zijn-pagina’ op onze website. Het was namelijk niet wie we zijn: een sterk, lean kernteam met een flexibele schil, dat snel en slim schakelt en de klantvraag centraal stelt. We wilden er teveel: laten zien met wie we allemaal samenwerken, laten zien dat we een bedrijf met ‘body’ zijn en vertellen hoe we naar HR-kijken.
Nou, lang verhaal lean: ons kernteam staat vanaf nu op de contactpagina, zodat je nog steeds makkelijk contact op kunt nemen. En op de Wie we zijn pagina vertellen we meer over wie we nou echt zijn.